Biznesowa autentyczność
Wysoka pozycja w Google nie tylko generuje więcej ruchu na stronie i rozszerza grono potencjalnych klientów, ale także zwiększa stopień, w jakim odbiorcy postrzegają Twoją firmę jako autentyczną. Dotyczy to zarówno mniejszych przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji. Użytkownicy internetu uważają, że kilka pierwszych witryn z listy wyszukiwarki należy do najbardziej godnych zaufania firm w swojej branży. Jest to pewnego rodzaju gra psychologiczna, która daje przewagę nad konkurencją, dysponującą np. podobną pod względem jakości i cen ofertą.
Mniejsze koszty
Jedną z największych zalet SEO jest to, że zapewnia ekspozycję oferty Twojej firmy, nie wymagając płacenia za przestrzeń reklamową. W przypadku m.in. portali internetowych za każdym razem musisz ponieść koszt opublikowania swojej reklamy, która jest widoczna jedynie przez określony czas. Po upływie ustalonego terminu kreacja przestaje być wyświetlana i tym samym nie generuje już żadnych wyników dla Twojej firmy.
Jeśli natomiast sięgniesz po pomoc specjalistycznej agencji SEO, zapłacisz jedynie za działania, które obejmuje oferta na pozycjonowanie stron. Zdobywając wysoką pozycję w rankingu Google, zagwarantujesz sobie bardzo duży, darmowy ruch w witrynie. Przełoży się on również na zwiększenie liczby zamówień i wzrost zysków.
Lepsze wrażenia użytkownika
Nadrzędnym celem Google jest zapewnienie internautom jak najlepszych wyników wyszukiwania. W rezultacie wiele aktualizacji algorytmów koncentruje się na gwarancji, że SERP kieruje odbiorców do stron, które nie tylko dostarczają odpowiednich treści, ale także zapewniają wysoki komfort użytkowania. Dlatego też kwestie, takie jak przyjazność dla urządzeń mobilnych, użyteczność i szybkość witryny, odgrywają większą rolę w rankingach niż kiedykolwiek wcześniej.
Skup więc swoje działania na nieustannej poprawie komfortu użytkowania witryny. Przekonasz się, że ma on w dłuższej perspektywie znaczący wpływ na sprzedaż i przychody firmy. Wiele z zabiegów optymalizujących stronę internetową wymaga jednak fachowej wiedzy i pewnych specjalistycznych umiejętności. W takiej sytuacji warto zrezygnować z prowadzenia na własną rękę działań SEO a pozycjonowanie stron pozostawić ekspertom.
Łatwe mierzenie wyników
Wreszcie, jedną z zalet, którą gwarantuje pozycjonowanie stron internetowych w Google, jest to, że możesz zmierzyć praktycznie każdy aspekt swoich działań. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, które często polegają na szukaniu korelacji między kampaniami reklamowymi a sprzedażą, bez trudu zobaczysz zwrot z inwestycji w SEO.
Możesz używać narzędzi takich jak Google Analytics, aby monitorować ruch, jego źródła, konwersje i wszelkie inne dane, które mają znaczenie dla Twojej firmy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać również ze szczegółowych raportów, przesyłanych regularnie przez profesjonalną agencję SEO. W ten sposób dokładnie ocenisz, co działa, a co nie i będziesz mieć pewność, że przeznaczasz budżet na strategie, które mają wpływ na najważniejsze cele firmy.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl