Aby profesjonalne strony internetowe lub sklepy online przynosiły wymierne korzyści, muszą się stale rozwijać i „iść z duchem czasu”. Robiąc zakupy online, sami z pewnością nieraz skorzystaliśmy z tzw. live chatu, aby uzyskać w szybki sposób niezbędne dla nas informację.
Strony www z live chat- korzyści
Na tworzenie stron internetowych w szczególności tych na, których będzie prowadzona sprzedaż, składa się z wiele etapów, zlecając jej budowę, możemy liczyć, że profesjonalna agencja interaktywna dołoży wszelkich starań, aby strona była maksymalnie użyteczna, czytelna, zoptymalizowana, również pod kątem SEO, ale także zawierała wszystkie te elementy, które będą miały pozytywny wydźwięk dla potencjalnego klienta.
Jednym z elementów, który będzie wpływał pozytywnie na odbiór klienta sklepu internetowego, jest z pewnością live chat.
Jakich korzyści możemy się zatem spodziewać, umieszczając na stronie www możliwość skorzystania z chatu?
Po pierwsze strona www z live chat to możliwość szybkiego rozwiązywania problemów
Klient, który chce dokonać zakupu poprzez sklepy internetowe, ale ma w pewnej kwestii wątpliwości, np. co do funkcjonowania danego produktu, czy sposobu wysyłki, potrzebuje jak najszybciej uzyskać odpowiedź, aby móc zrealizować transakcję.
Dzięki możliwości szybkiego i wygodnego nawiązania kontaktu budujemy także większe zaufanie i przywiązanie do marki.
Po drugie strona internetowa, która wyróżni się na tle konkurencji
Nie jest łatwo w obecnych czasach, wyróżnić się w internecie, szczególnie jeśli oferujemy te same produkty, co konkurencja. Dlatego też nie warto pozbawiać się tej szansy, nie dając możliwości szybkiego nawiązywania kontaktu na stronie internetowej, być może właśnie, dzięki temu, Twój sklep będzie jednym z tych, gdzie klient uzyska natychmiastowe wsparcie, co zdecyduje o jego wyborze, ale również chętniej poleci go innym.
Po trzecie oszczędzaj nie tylko czas, ale również pieniądze
Jeśli chcesz utrzymać klienta przy sobie, musisz umożliwić mu nawiązanie kontaktu z Tobą, nie jest możliwe, żeby ani jeden klient nie miał pytania, czy to dotyczącego produkty, czy samej sprzedaży, czy możliwości zwrotu, lub reklamacji. Utworzenie specjalnego punktu obsługi klienta, zatrudnienie osób, które będą obsługiwały call center, to wszystko generuje dodatkowe koszty. Strona www ze wdrożonym livechat-em to nie tylko obniżenie kosztów, ale również oszczędność czasu. Dla przykładu osoba udzielająca odpowiedzi telefonicznie może naraz prowadzić rozmowę z tylko jednym klientem, jeśli zaś odpowiedzi udzielamy online, możemy to robić dla kilku klientów jednocześnie.
Po czwarte zbieraj cenne dane
Pytania, które zadają odwiedzający stronę internetową, mogą posłużyć nam do gromadzenia przydatnych informacji, to jakiego rodzaju pytania najczęściej padają, pomoże np. odpowiednio zoptymalizować stronę www, czy stronę sklepu internetowego, podwyższając jakość usług, czytelność i użyteczność witryny.
Podsumowanie
Livechat jest coraz częściej wdrażanym narzędziem w e-sklepach, niosącym wiele korzyści zarówno dla biznesu jak i samych klientów, podnosząc tym samym poziom konwersji na stronie www.