W transporcie kluczowe jest sprawne realizowanie zleceń. Odpowiednia logistyka ma tutaj najważniejsze znacznie. Przewozy muszą być planowane tak, aby ładunki mogły dotrzeć do celu jak najprędzej i przy tym najbezpieczniej. Bardzo duże znaczenie mają tutaj właściwa flota pojazdów, a także odpowiednie planowanie tras przewozu. Jednocześnie dobra firma transportowa musi być na tyle elastyczna, aby szybko dopasowywać się do potrzeb swoich klientów. W te wymagania wpisuje się przyczepa BDF – to nowoczesny rodzaj przyczepy samochodowej, która umożliwia szybkie i sprawne prowadzenie prac transportowych oraz magazynowych. Czym dokładnie są przyczepy BDF?
Przyczepa BDF – zaawansowany system transportu i magazynowania
BDF – skrót ten pochodzi z niemieckiego Bundesverband des Deutschen Güterfernverkehrs, jest rodzajem systemu stosowanego w branży transportowej. Przyczepy oznakowane tym skrótem stosowane mogą być zarówno do transportu, jak również do magazynowania.
System BDF zbudowany jest z dwóch elementów:
-
zabudowa umieszczana na przyczepie BDF – jest ona wyposażona w nóżki, które umożliwiają przechowywanie ładunku bez umieszczania go na przyczepie
-
przyczepa BDF – jest elementem podłączanym pod zabudowę, który może być stosowany wymienianie z różnymi zabudowami
Zastosowanie takiego systemu powoduje, że kierowca może zmieniać ładunki – wystarczy odłączyć jedną zabudowę i podłączyć inną. Nie jest zatem wymagane czasochłonne rozładowywanie i załadowywanie naczepy samochodowej, ponieważ prace te mogą być wykonane w innym terminie – bez opóźniania rozpoczęcia podróży.
Korzyści stosowania przyczep BDF w branży transportowej
Przyczepy BDF, inaczej określane także jako nadwozia wymienne czy też jako swap body, są obecnie używane przez coraz większą liczbę firm transportowych zajmujących się przewozem różnych typów ładunków.
Wykorzystanie przyczep BDF w transporcie daje liczne korzyści, wśród których znajdują się między innymi:
-
skrócenie czasu potrzebnego na realizację zleceń
-
brak konieczności oczekiwania na rozładunek i załadunek towarów
-
możliwość magazynowania ładunków w zabudowach BDF
-
większa elastyczność firmy
-
zmniejszenie kosztów związanych z transportem
Dzisiaj przyczepy te są używane zarówno w transporcie krajowym, jak również międzynarodowym. Są rozpowszechnione głównie w Niemczech, Holandii, Belgii czy w Austrii.