Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 09:00
Z OSTATNIEJ CHWILI:

Klient – mistyczna postać w każdej biznesowej legendzie. Pokrótce o roli konsumenta

W praktycznie każdej branży chodzi o pozyskiwanie klientów. Im ich więcej, tym o wiele lepiej dla przedsiębiorstwa – klienci bowiem i ich akcje, takie jak wejście na stronę internetową czy zakup danej rzeczy ze sklepu, generują korzystne dla firm zyski. Nic więc dziwnego, że coraz większą wagę przykłada się do badań nad opinią klientów. Wszystko w określonym celu – jak najlepszym serwowaniu usług.
  • 07.09.2022 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Klient – mistyczna postać w każdej biznesowej legendzie. Pokrótce o roli konsumenta

Aby kogoś lepiej poznać trzeba wejść w jego buty. Kreacja persony

Najlepszym wyjściem, jeżeli chodzi o zrozumienie oczekiwań grupy klientów, jest przysłowiowe „wejście w ich skórę”. Tylko dzięki takiemu zabiegowi można o wiele lepiej zrozumieć motywy, jakie kierują potencjalnym zainteresowanym przeglądającym witrynę i zastanawiającym się nad zakupem. Jeżeli jest się na etapie projektowania strony lub jej zmiany, należy wpierw usiąść wygodnie i przez chwilę wyobrazić sobie, że jest się kimś innym – na przykład przeciętnym Kowalskim, który szuka w internecie świetnej kosiarki spalinowej. Na co zwróci szczególną uwagę? Czy cena będzie miała znaczenie? Jeśli strona nie będzie odpowiednio czytelna, z pewnością odwróci wzrok. Dlatego właśnie należy brać pod uwagę wszelkie ewidentne szczegóły, które razem dadzą pełny obraz na kwestię popularności witryny.

Każdy odbiorca ma inne priorytety. Wykreowane persony pomagają je ustalić, a w efekcie przystosować kształt witryny do użytkownika. Kluczowe informacje powinny trafić na stronę główną. Szczegóły można zachować dla tych, którzy faktycznie są zainteresowani twoją firmą. Kolejną z żelaznych zasad, jakimi rządzi się tworzenie stron www, jest zachowanie hierarchii podawanych wiadomości w sposobie ich prezentowania. Czyli najważniejsze rzeczy znajdują się na górze, na początku każdej podstrony. Taki układ sprzyja pozyskiwaniu uwagi i zainteresowania ze strony użytkownika.”

Źródło: https://afterweb.pl/

Umiejętność wcielenia się w rolę klienta jest na tyle przydatna, że dzięki niej potrafi się lepiej zrozumieć prawdziwe potrzeby użytkowników. Warto więc choć na moment z własnego myślenia przestawić się na rozważania typu „co pomyślałby klient”.

Gdzie szukać inspiracji? U najlepszych z możliwych!

Nie chodzi tu o to, aby jakkolwiek bezczelnie kopiować treści od twórców będących na samej górze wyszukiwarek. Google nie lubi duplikatów i sypie surowymi karami w postaci między innymi ograniczenia widoczności stron. Jednak przeglądanie stron i zapoznawanie się z treściami na nich może być przede wszystkim rozwijające. Tu również przebiega proces wcielania się w rolę potencjalnego klienta i dokonuje oceny: co zostało popełnione źle, co zaś zrobione fenomenalnie. Na podstawie obserwacji profesjonalistów można wprowadzić na stronie innowacyjne zmiany, które przede wszystkim zwiększą pozytywny odbiór witryny. A to wiąże się z pozyskiwaniem nowych zainteresowanych – przyjemne z pożytecznym.

--- Artykuł sponsorowany ---