Co wykonuje się w ramach pozycjonowania stron?
Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo popularna usługa, z której korzysta większość firm reklamujących się w internecie. Im wyższe pozycje w wyszukiwarce Google będziemy mieć na konkretne hasła kluczowe, które wpisują klienci, tym więcej pozyskamy ruchu, a to przełoży się na sprzedaż i zyski. Specjalista zajmujący się marketingiem online na początek wykona profesjonalny audyt SEO, który opiera się na takich samych czynnikach rankingowych, jakie bierze wyszukiwarka Google, podczas oceniania jakości serwisu. Poprawa czynników technicznych na stronie www pozwala robotom wyszukiwarek bez problemu poruszać się po każdej podstronie i znajdować właściwą treść, która jest wartościowa dla odbiorców. Optymalizację całego procesu warto rozpocząć od przygotowania dobrej jakości treści, która będzie zawierała właściwie dopasowane frazy kluczowe. Należy ustalić najważniejsze podstrony, które chcemy pozycjonować i upewnić się, że zawierają kontent pomocny dla użytkowników. Następnie można przejść do optymalizacji treści, dodając nagłówki H1 H2 H3 i tak dalej, stworzenia linkowania wewnętrznego czy też poprawienia grafik.
Czy warto wykorzystać Google Ads do promocji firmy?
Reklama w Google Ads to nadal jedna z najpopularniejszych form promocji, z jakiej korzystają małe i średnie firmy, ale także duże przedsiębiorstwa i korporacje. Można w tym przypadku korzystać z kampanie w wyszukiwarce albo też zdecydować się na sieć reklamową. W pierwszym przypadku będziemy musieli stworzyć odpowiednią treść do reklamy, natomiast w drugim banery graficzne, które będą pytały się na tematycznych stronach internetowych partnerów Google. W tego typu kampanii koszty naliczane są w modelu CPC, czyli za kliknięcie reklamy. Stawki ustalane są indywidualnie i zależą od konkurencji, która się promuje oraz innych czynników. Reklamowanie na YouTube to także bardzo dobra forma promocji swojego biznesu. To właśnie przez Google Ads możemy promować się na wideo. Można stworzyć krótkie filmy kilkunastosekundowe bez możliwości kliknięcia, aby pominąć reklamę albo dłuższe, które wyłączymy dopiero po pięciu sekundach.
Czy warto działać także w social mediach?
Oczywiście warto komunikować się ze swoimi fanami czy klientami w Social mediach. Po założeniu fanpage należy publikować darmowe treści, które będą przyciągać nowych fanów. Obecnie możemy tworzyć nie tylko posty ze zdjęciami, ale także nagrania wideo, krótkie relacje czy prowadzić live. Facebook oferuje również możliwość płatnej promocji, ale trzeba dobrze przygotować reklamę, ustawić grupę odbiorców i przede wszystkim cel, jaki chcemy osiągnąć. Do mierzenia wyników reklamy Facebook Ads konieczna jest również instalacja Pixela Facebooka.